onsdag 2 september 2009

KAOS?

Vet ni, idag när jag satt på spårvagnen hem så satt jag ock tänkte över mitt liv, som alltid. I alla fall så kom jag fram till att jag nog egentligen är en oerhört pedantisk människa. Det är bara det att jag är pedantisk i mitt huvud. Jag vill gärna att allt ska vara korrekt och strukturerat, speciellt i mitt huvud. Dessutom älskar jag texter. Jag älskar att se fina texter på papper. Svart på vitt. Ordnade fina meningar och ord. Gärna med lite extra utrymme runt omkring. Korrekt språk med punkter och kommatecken.

Ibland blir jag helt galen på mig själv, för egentligen är jag nog Sveriges mest icke organiserade människa. Hela mitt liv kan beskrivas med ett ord. Kaos. Ofta skriver jag texter som en treåring och kan inte stava till grammatik. Liksom bara genom att se hur mitt rum ser ut så blir man ju mörkrädd och tänker OMGLOLSHIT hon har ju ingen jävla koll alls.

Jag har faktiskt lite koll. Jag har koll inuti mitt huvud. Jag har koll på texterna i min blogg. Och jag har nog mest koll på alla små fina papperslappar med ord på i min rosa låda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar