torsdag 21 januari 2010

Något som jag ofta tänker på är att jag vill bli bra på något. Ni vet så där bra att man faktiskt kan skryta lite om det utan att skämmas. Att liksom vara så bra på något att man vågar visa upp det man kan eller har skapat eller gjort offentligt, och att folk faktiskt erkänner att, men jo det där är bra gjort! Jag har aldrig kunnat spela något instrument. Jag har gått i många sporter och aktiviteter, men alltid slutat innan jag blivit bra på det (Om man bortser dansen för typ massa år sedan lol). Jag har aldrig lärt mig att till exempel... jag vet inte, sticka? Virka, sy, bygga något... dreja? Jag har inte ens riktigt lärt mig att måla. Jag har i och för sig i stort sett precis börjat att lära mig att fota på riktigt. Jag känner att det här kan nog lyckas.
Men det känner jag alltid, och det slutar med att jag lägger sakerna i ett hörn och låter bli att använda dem på flera månader, eller så slutar jag i den där aktiviteten jag håller på med, eller bara inte orkar. Det är så fruktansvärt... frustrerande. Jag blir sjukt irriterad och besviken på mig själv över att jag är så jävla lat och omotiverad.
Jag skulle verkligen vilja lära mig att spela ett instrument. Typ gitarr eller nåt vanligt. Men jag kan fan inte få tummen ur att lära mig själv. Jag skulle behöva någon som lärde mig haha. Fast nu är det ju så att jag hatar att folk ska lära mig saker eller förklara något för mig som jag inte förstår. Jag kan knappt räcka upp handen och be om hjälp på mattelektioner för att jag tycker att det är så sjukt jobbigt när folk ska förklara för mig hur jag ska göra, för jag känner mig så dålig när jag inte kan direkt. Patetiskt, jag vet. Men jag kan inte riktigt hjälpa det. Jag måste nog övervinna den känslan snarast.

Hmmm

2 kommentarer: