torsdag 26 november 2009

This ship is sinking, deeper and deeper.

We've abandoned this vessel and left the captain for dead.

Det känns som om det var igår jag gick på bussen hem och blickade rakt in i ett par fina ögon. Men det var inte igår. Det är tre månader sedan. Nu har mamma börjat pynta vårat hem med julsaker som en galning. Jag tyckte nyss att hon tog fram Halloweengrejer och stoppade i hela huset. Ja hon pyntar till och med för Halloween... Jävlar vad fort tiden går. Jag tror inte att ja hinner med. Men det känns ändå skönt på något sätt. Snart blir det ljusare och varmare, vilket automatiskt leder till att jag blir allmänt gladare och en trevligare människa. Men än är det höst. Om några dagar är det officielt december och vinter. Vinter. Det blir aldrig någon julstämning här ändå. Kände att jag gav upp det för nåt år sedan när det var +10 grader och soldis ute. Det var väl fint. Men det är ju in some kind of way fel. Då hade jag hellre velat ha lite mörker och regn så man kan tillåta sig att sitta hemma och äta Paradischoklad och kolla på TV hela julaftons förmiddagen för att sedan tillbringa kvällen med familj och vänner. På julafton och nyår är det okej med mörker. Då har man sina nära och kära att dela högtiderna med. Men fan nej, annars är mörker bara jobbigt för mig. Antagligen för många andra med. Jag fick höra idag att Sverige har högsta antalet unga självmordsoffer, i förhållande till befolkningen, i världen. Vad är det med människor? Vad är det med oss? Det är ju sorgligt. Och nej jag har inga som helst planer på att begå självmord eller något, lol.


Lalalala.
Vet inte.



Och Theo, om du läser detta så är du en jävla slyna om du inte kontaktar mig dirr.

1 kommentar:

  1. Ogillar att det är så mörkt när man går hem.
    Är sjukt mörkrädd haha.

    SvaraRadera